جميع الأسعار تشمل ضريبة القيمة المضافة.
سندريلا سيكريت

سندريلا سيكريت

المؤلّف:
تاريخ النشر:
2017
عدد الصفحات:
291 صفحة
الصّيغة:
17.50 ر.س

نبذة عن الكتاب

أغلبنا اتربى على قصص وأساطير سندريلا والأميرات.. واتزرع فينا بشكل ما إن الحياة السعيدة أو الـ Happily Ever After هتحصل لما مشاكلنا تنتهي بمعجزة.. ونلاقي الأمير الجامد اللي نقع في غرامه.. ونتجوز ونعيش عيشة فل.. وتوتة توتة خلصت الحدوتة! كل ده كلام جميل كلام معقول ماقدرش أقول حاجة عنه..
لكن للأسف مالوش أي علاقة بالواقع!

الواقع إن سر العيشة الفل هو السؤال اللي حيّر الملايين.. السؤال اللي هنجاوب عليه من خلال صفحات الكتاب.. السؤال اللي لو معندكيش إجابة عليه يبقى إنتي غالبًا ماشية في مسار غلط عشان توصلي مكان انتي مش عايزه تروحيه.. يبقى انتي عايشة زي ما المجتمع بيقولك وخلاص.. بتدوري على السعادة والنجاح في حدود القالب اللي مجتمعك حطك فيه، سواء كان اسمه كليات القمة أو العربية الشيك أو الجوازة اللي ""شكلها"" حلو وخلاص.. مشدودة بين اللي بيقولك إنك دورك في الحياة إنك تتجوزي وتخلفي وبس.. وبين اللي بيقولك اتمردي على الرجالة كلها بلا وجع دماغ!
إيه هو بقى سر العيشة الفل؟
موضوع مش للبنات بس
عرض ١-٣ من أصل ٣ مُدخلات.
Rainy
Rainy
١٧، ٢٠١٩ ديسمبر
أسلوب الكاتبة جداً بسيط مستحيل أحد ما يستمتع و هو يقرأ الكتاب هذا، مهم الكل يقرأه مو بس البنات لأن مواضيعه كبيرة و تخليك تتحمس تحسن حياتك و علاقتك مع أهلك و أصحابك و أهم شي نفسك، راح أقرأه مره ثانية و ثالثة لأنه من جد رهيب.
Nada
Nada
١٩، ٢٠١٩ يناير
كتب بصيغة عصرية وواقعية ممتنة للكاتبة
menatalla
menatalla
١٧، ٢٠١٩ يناير
الرواية ممتازة جدا ❤❤